جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / مقالات / نکات آموزشی رفتاری…

نکات آموزشی رفتاری کودکان که والدین باید به فرزندان خود یاد بدهند.
والدینی که دارای فرزند هستند معمولاً دلشوره و نگرانی هایی را دارند که می ترسد فرزندانشان در جمع و یا در مراسمات کاری را انجام دهد که هیچ وقت به ذهنشان خطور نکرده است.
ریختن ظرف غذا بر روی زمین در یک مهمانی یا مکانی که دعوت شده باشند. وسیله ای را بشکند که ارزشمند باشد. رعایت نکردن آداب و رسوم و استفاده از کلمات نامناسب در یک جمع مهم.

اینها همه ممکن است بخشی از نگرانی ها و دغدغه های والدین درباره فرزندانشان باشند. هیچ راهی برای پیش بینی این چالش ها در زندگی نیست.

ولی روش هایی وجود دارند که والدین با آگاهی از آنها می توانند آداب را به نحو صحیح و درست به فرزندانشان آموزش دهند. به غیر از این مورد که والدین نگران نحوه برخورد فرزندانشان در موارد مختلف می باشند پیش بینی های غیر منتظره نیست ممکن است و فرزندان با آن‌ها مواجه شوند نیز آنها را آزار می دهد.

کسب دانش و آگاهی از اتفاقات ممکنه نه تنها ناراحتی های والدین را تا حدودی برطرف کند بلکه استرس اضطراب را در مواقع مواجهه با ناشناخته‌های یک موقعیت برطرف می کند.
آنچه که معمولاً برای فرزندان می‌خواهیم این است که استعداد و اعتماد به نفس آنها بیش از حد تمرکز کرده ایم. با دانستن نکات ظریف و آداب و رسوم و معاشرت که فقط به نحوه غذا خوردن و گرفتن کارد و چنگال مربوط نمی شود بلکه داشتن رفتار مناسب آنان را بزرگسالانی با وقار و اعتماد به نفس تبدیل میکند.

به عنوان پدر یا مادر که مسئولیت های زیادی دارد اگر فرزندمان را برای شیوه‌های تعاملات اجتماعی آماده نسازیم با بحران مواجه می شویم.

به عنوان مثال در هنگام فرستادن فرزند بازی فوتبال بدون کفش مخصوص و یا فکر نکردن به اینکه بدون تکالیف انجام نشده به مدرسه برود فکر نمیکنیم.
عادت های صحیح اجتماعی به کودک این اجازه را میدهند که بتواند تاثیرات مثبتی را دریافت کند که می تواند متانت و خویشتن داری را در او به جای بگذارد.

والدین می‌توانند آداب رفتاری را به کودک شان یاد دهند حتی اگر آنها این موضوع را تا زمانی که به درک درست نرسند نفهمند. آموزش «لطفاً» و «متشکرم» را ببینند حتی در زمانی که فکر کنند همه چیز تحت خواسته خودش در جریان است.

می تواند یاد بگیرد که برای هدیه تولدش که پدر مادر و یا پدربزرگ مادربزرگ یک کردن یادداشت شکر به این سه تا اگر این باور را داشته باشد که هدیه دادن تنها کاری بود که می توانستند برایش انجام دهند.

سرانجام کودک به مرور متوجه میشود که رفتار صحیح و درست در نشان دادن احترامی که لایق آن است چقدر تاثیر گذار و و اهمیت دارد.
شاید با خود بگویید که ممکن است هرگز و یا به ندرت از این آداب استفاده شود. همه ما آرزو های خوبی برای فرزندانمان داریم و می خواهیم کمک کنیم تا برای بزرگسالی شان آماده شوند بدون اینکه در نظر داشته باشند که چه آینده و سرنوشتی در پیش دارند.

اصرار به یادگیری آداب و رسوم کمک کمک می‌کند که به بالاترین حد نیروی بالقوه خودشان را کشف کنند، حتی اگر آن شغلی که در آینده انتظارش داشتن نه چندان با ارزش و یا یک شغل عالی رتبه باشد.
یاد دادن رفتار صحیح به کودکان به کودکتان کمک خواهد کرد که با احترام با احترام با دیگران برخورد کند و احساسات آنها را نیز در نظر بگیرد. کودک اعتماد به نفسی را کسب خواهد کرد که از آگاهی عمل مناسبی که انجام می دهد کسب می کند.

در مواقعی که چند رفتار خوب را تمرین می کنند گاهی باید دیگر نکات را به آنها یادآور شوید.
با اصول و مبانی پایه شروع کنید و هر روز با یکدیگر ( فرزندتان) از این آموزش ها لذت ببرید.
آموزش های خود را با فرزندتان از سنین پایین شروع کنید یعنی از بدو تولد. والدین الگوی فرزانشان هستند و به احتمال زیاد هر کاری که آنها انجام می دهند در نتیجه کودکشان همان را نیز تکرار می کند همانند یک آینه.

والدینی که تجربه اولین بچه را دارند، احتمالا از شنیدن عبارات بی ادبانه از کودک که از ئالدین خود شنیده متعجب می شود و فریاد سر می دهند. چه بخواهیم، چه نخواهیم یادگیری به واسطه تقلید به انجام می رسد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *