جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / مقالات / کتاب های آموزش…

کتاب های آموزش مهارت های زندگی  از  جمله آموزش هایی است که نیاز آموختن آن در زندگی است.   همانطور که در مقاله آموزش مهارت های زندگی گفته شد نیاز اولیه هر شخص است و باید در کودکی آموزش ببیند.

کتاب های مختلفی بسته به 10 مهارت اصلی تعریف شده طبق نظر سازمان جهانی بهداشت تعریف و چاپ شده. برای والدینی که میخواهند این آموزش ها را به فرزندان خود یاد دهند بسیار کمک کننده و تاثیر گذار است.

  1. باید بگی نه!

کتاب باید بگی نه! اثر زاک و کیمبرلی کینگ یکی از کتاب‌های قرمز نردبان در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان است. این کتاب در قالب داستانی مصور به کودکان اطلاعاتی درباره اندام‌های خصوصی و سوءاستفاده‌های جنسی می‌دهد. این که نباید اندام‌های خصوصی خود را به دیگران نشان دهند و نباید بگذارند کسی به آنها اشاره کند یا دست بزند. نکاتی هم درباره بهداشت اندام جنسی در این کتاب بیان شده است.

  1. بابا و مامانم دیگر با هم دوست نیستند

بابا و مامانم قبلاً مثل دو تا دوست بودند و ما خانواده خوشبختی بودیم اما نمی‌دانم چرا همه چیز تغییر کرد. مامان و بابا با هم دعوا می کردند و اعصاب همه توی خانه بهم ریخته بود تا اینکه تصمیم گرفتند جدا زندگی کنند. اولش خیلی ناراحت بودم اما بعداً دیدم که همه اینطوری خوشحال‌ترند و جای نگرانی نیست.

  1. البته با اجازه!

می‌دانیم که بچه های دوست داشتنی ما لنگه ندارند. اما گاهی یادشان می‌رود «اجازه» بگیرند. گاهی هم حواسش نیست «تشکر» کنند. تقصیر خودشان نیست. حتی گاهی نمی‌دانند چه موقع باید بگویند: «لطفاً» و کجا باید بگویند: «ببخشید!»

مجموعه کتاب مهارت های رفتاری، با تصاویری زیبا و زبانی شیرین و آهنگین به بچه‌هایمان می‌آموزد کجا، چه زمانی و چگونه این مهارت‌ها را به کار بگیرند.

این‌طوری بچه‌های دوست‌داشتنی ما واقعاً در عالم لنگه نخواهند داشت.

  1. روزهای تو چه رنگیه؟

تا حالا فکر کرده‌ای روزها هم می‌توانند رنگ داشته باشند؟ یعنی هر روزت به رنگ همان احساسی باشد که تجربه میکنی! به من بگو عزیز من چه رنگیه دنیای تو؟ چه شکلی میتونه باشه احساس و لحظه‌های تو؟ هر احساسی یه رنگ داره شبیه به یه رنگین‌کمون رنگین‌کمون رنگارنگ که پل زده تو آسمون ما هر روز در زندگی احساسات مختلفی را تجربه می‌کنیم. کودکان ممکن است نتوانند به‌خوبی آن‌ها را بیان کنند، اما اگر آن احساسات در قالب رنگ‌ها بیان شوند، کودکان بهتر میتوانند بگویند آن روز چه حسی دارند. زندگی هست شبیه بوم بوم سفید با صدتا رنگ تو می‌کشی با احساست رو بوم هزار طرح قشنگ اگر که فکر و احساست حس‌های ز یبایی باشه رنگ روزت عالی میشه روز تو رؤیایی میشه.

  1. اگر خوشحال نباشم چی؟

بن وقتی دید که دوستش امیر ناراحت است کمکش کرد که دوباره شاد شود.به تام هم کمک کرد که دوباره شاد باشد. ولی دوستش مولی هم غمگین بود چون گربه‌اش مکس گم شده بود. تا این‌که مامان‌بزرگ بن فکری به ذهنش رسید.

  1. تیغ تیغو

تیغ‌تیغو تیغ داشت. خیلی هم تیغ داشت. و همان‌قدر که تیغ داشت دیگران را می‌ترساند و اذیت می کرد. تا این‌که یک روز که از خواب بیدار شد دیگر تیغ نداشت. شده بود یک موجود صورتی نرم درست عین مارشملو. اما حالا که دیگر هیچ موجودی از یک مارشملوی صورتی نمی ترسید پس او باید در زندگی چه‌کار می‌کرد؟

  1. بداخلاقوزوروس

گریسی بداخلاقوزوروس یک دایناسور بداخلاق است. مدام بهانه می‌گیرد، نق می‌زند و به حرف گوش نمی‌کند و دوست دارد هر کاری که دلش می‌خواهد بکند. برای همین همه از دستش کلافه می‌شوند تا اینکه بالاخره یک روز اخلاقش عوض می‌شود.

مجموعه کتاب‌های احساسات دایناسوری، درباره‌ی هیجانات کودکان است و این‌که چگونه با این احساسات مشکل‌آفرین برخورد کنند. کتاب‌هاغی بامزه و سرگرم‌کننده‌ای که بچه‌ها دوست دارند بارها و بارها آن‌ها را بخوانند.

  1. کرم شب‌تابی که نور نداشت!

لوسی یک کرم شب‌تاب است و در گروه‌شان از همه باهوش‌تر است و بهتر پرواز می‌کند. اما نوری از او نمی‌تابد!پس وقتی که یک وزغ بدجنس و گروهش مخفیانه نقشه‌ای شرورانه می‌کشند، آیا لوسی می‌تواند دوستانش را نجات دهد؟

  1. همونی باش که هستی

کودک شما با شعرهای شیرین کتاب و تصویرهای بامزه‌اش، یاد می‌گیرد که خودش را همان‌گونه که هست بپذیرد و دوست داشته باشد.

  1. فرانکلین کمک می‌کند.

 

فرانکلین و دوستانش به اردو رفته‌اند و قرار است چند تا چیز از طبیعت جمع کنند تا در نمایشگاه مدرسه به نمایش بگذارند.

حلزون دوست فرانکلین خیلی کُند است و فرانکلین مدام می‌خواهد کمکش کند. ولی حلزون از این همه کمک خوشحال نیست. آیا فرانکلین می‌تواند یاد بگیرد که بدون رنجاندن دوستش به او کمک کند؟ اصلاً چقدر باید به دیگران کمک کند؟

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *