جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / مقالات / اصول تعلیم و…

اصول تعلیم و تربیت فلسفی پدر و مادر

اصول تعلیم و تربیت فلسفی که پدر مادر واجب است به فرزندان خود یاد دهند نقش اساسی را در زندگی فرزندشان ایفا می کند.
۸ سال اول کودکی انسان چرا باید به گونه ای استوار کنیم تا سلامت روانی او در هشت سال اول تامین و تضمین شود. عقل و خرد در زندگی انسان نقش اساسی داشته باشد، کار جهان به نظم و ترتیب و محبت میکشد که اکثر ما آرزویش را داریم.

حال این سوال پیش می آید چرا تا ۸ سالگی؟
تا سن هشت سالگی از شخصیت روانی کودک شکل می گیرد و برای همین است که آموزش های پدر و مادری می تواند تاثیراتی شگرف بر روی کودکان خود بگذارد.

آنچه که به وفور شنیده ایم و تقریباً برای ۹۵ درصد افراد را شامل می شود درباره مبانی اصول قوانینی است که چگونگی رفتار با کودکان را ارائه می دهد که پدر و مادر باید همیشه آن را رعایت کنند.

متاسفانه در دنیای امروز برای پدر و مادری دورهمی ببینیم و نه اجازه میگیریم. در بسیاری از کشورها وقتی بخواهید یک کار ساده را انجام دهید باید آن را به صورت تخصصی آموزش ببینید. و این در حالیست که با گذراندن امتحانات کتبی و شفاهی اجازه انجام آن کار را دارید.

در حالیکه وقتی به پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و جوانان میرسیم بدون اینکه آزمون امتحانی داده باشیم به سادگی آن را انجام می دهیم.
قبل از اینکه پدر و مادر اصول فرزند داری و تربیت را بیاموزند و یا حتی کودکی داشته باشند باید این نکات نیز توجه کنند:

۱ سلامت فیزیکی و روانی
کسی که مایل است مادر شود باید، از سلامت فیزیکی و روانی کامل برخوردار باشد و در این زمینه آگاهی لازم را به دست آورده باشد.

۲ داشتن روابط خوب با همسر و خویشاوندان
باید مطمئن شوید که با همسر و خویش که در حاشیه بودن و یا مسائل پنهان شده را آشکار کند. بنابراین روابط خوب بین زن و مرد و داشتن روابط بهتر با خویشاوندان بسیار مهم است.

۳ توافق برای داشتن کودک و زمان آن
به هیچ عنوان موافقت یکی و مخالفت دیگری نمیتواند مبانی انتخاب قرار بگیرد. تا زمانی که در مسائل گفتگو نکرده‌اید به توافق نرسید، داشتن فرزند اشتباه اشکال بزرگ خواهد بود و گرفتاری های زیادی را به دنبال دارد.

۴ وضعیت اقتصادی
زن و مرد باید خاطر نشان آسوده باشد برای بزرگ کردن فرزند امکانات مالی مناسبی دارند. داشتن حداقل امکانات اقتصادی لازم است با تغییراتی که در خانه پیدا میشود و کار نکردن یکی یا برخی اوقات هر دو ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورد.

۵ آگاهی و مهربانی
اساس کار تربیت دو چیز است یکی آگاهی و دانایی و دیگری مهربانی. ما باید مطمئن باشیم که در مورد آگاهی و مهربانی به آن اصل و اساس لازم است رسیده‌ایم موجود دیگری را به جهان بیاوریم و با آگاهی و مهربانی امکان فراهم کردن سلامت روان و یا فراهم کردن شرایط زندگی را داریم.

۶ وقت، حوصله و انرژی
برخی از ما حتی حوصله خودمان را هم نداریم و برای انجام کارهای ضروری و لازم هم با مشکل روبرو هستیم. بسیاری از ما به دلیل ویژگی های روانی یا حالاتمان، انرژی لازم برای مدیریت زندگی و کنترل خودمان را نداریم. بنابراین در چنین شرایطی، بزرگ کردن کودک مسئله بسیار جدی خواهد بود.

۷ وقت گذاشتن
بسیاری از ما هنوز، تحصیلات مان ادامه دارد برخی از ما باید دوره هایی را به پایان برسانید افرادی هستند که به دلیل نوع کار و یا سفری که دارند انتظاراتی که از آنها وجود دارد وقت لازم و اضافی ندارند تا از آن طریق بتوانند به فرزندشان برسند. در حالی که فرزند باید در اولویت اصلی و اساسی زندگی قرار بگیرد زیرا سلامت سعادت و کاملاً مرتبط و موکول به رفتار من و شما خواهد بود.

۸ برخورداری از حمایت و محبت دیگران
ما باید مطمئن باشیم که حمایت و محبت دیگران برخورداریم به بیان دیگر این کار به تنهایی انجام می پذیرد و وجود فرد و افرادی که میتوانند با راهنمایی و حمایت و هدایت ایشان به ما کمک کنند ضروری است.

۹ با تولد فرزند زندگی معنا و مفهوم دیگری دارد
ما باید مطمئن باشیم که با تولد فرزند اوندان خود روابط خوبی داریم به بیان دیگر، به دنیا آمدن فرزند روابط ممکن است آنها را دچار مشکلات کرده آیا افرادیزندگی ما به روی آغاز شده و رابطه همان شکل جدید و بهتری به خود گرفته و زندگی ما معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است. بنابراین کسی می تواند صاحب فرزند شود که بداند زندگی به معنی خوب و درستش آغاز شده تا این که پایان یافته باشد.

۱۰ پدر و مادر هر دو در یک موجود شرکت دارند

۱۱ تعهد مسئولیت و وظیفه
زمانی که صحبت از تعهد می شود معنایش این است که من با دیگری قرار میگذارند برنامه را مشخص میکند و پیمانی بستند و آن را درست خوب مناسب میبینند. بنابراین کسانی می توانند وارد حریم ازدواج شوند که با فرم تعهد واقعا آشنا باشند.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *