جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / مقالات / معرفی کتاب های…

معرفی کتاب های تربیت کودکان

از آنجا که از کتاب ها می توان به عنوان یک تجربه زنده از آنها استفاده کرد تاثیراتی که خواندن یک کتاب دارد و همچنین خواندن آن تاثیر نیست.
والدین و یا افرادی که به دنبال کتاب های مطرح آموزشی در زمینه تربیت کودکان می گردند به منظور راحت تر کردن و معرفی این کتابها، 4 نمونه را به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

1. کتاب مادر کافی

کتاب مادر کافی، اثری نوشته ی جو فراست است که اولین بار در سال 2005 به چاپ رسید. خبر خوش برای پدرها و مادرها این است که جو فراست، راه حل همه ی اضطراب های ناشی از رفتار و تربیت کودکان را می داند. متدهای ساده اما کاربردی فراست در این کتاب، راهکار درک و حل تمامی مشکلات مربوط به کودکان (غذا خوردن، حمام رفتن، زمان خواب، شب ادراری، انجام تکالیف، رقابت های حسادت آمیز، رفتارهای پرخاشگرانه و بسیاری چیزهای دیگر) را برای والدین فراهم می آورد.

در زمانه ای که پدرها و مادرها با انواع و اقسام مشکلات روزافزون رو به رو هستند و خیلی از اوقات مجبورند به فرمان های کودکان شان گوش فرا دهند، کتاب مادر کافی با ارائه ی راهکارهایی پایه ای و رفتار شناسانه می تواند نظم و هماهنگی را به خانه ی مخاطبین خود بازگرداند.

2. کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند اثر فلیپا پری
تاب «مادر کافی» نوشته‌ی «جی. ا. فرست» و ترجمه‌ی «مهبد ابراهیمی» است. این کتاب مراحل رشد را در پنج سال اول زندگی توضیح داده و شما را در چگونگی گذران این مراحل حساس و کلیدی راهنمایی خواهد کرد. علاوه بر این کتاب می‌کوشد این حقیقت را به شما یادآور شود که کودک در این دوره بیش‌تر به نظارت و همراهی بدون اضطراب مادر نیاز دارد.

هر چند که رویدادهای طبیعی در جریان رشد و تکامل کودک از قبیل شیر خوردن، آشنا شدن با غذای سفره، راه افتادن، کنترل ادرار و مدفوع، خوابیدن، لباس پوشیدن و حتی رفتن به مهد کودک یا کودکستان می‌توانند بی‌دردسر سپری شوند و شما از آن‌ها لذت ببرید اما در عین حال هر کدام ممکن است به مشکل و نگرانی والدین تبدیل شوند.

بدون تردید شما نیز می‌توانید از مراحل رشد و نمو فرزندتان لذت ببرید به شرطی که بدانید باید چه کاری را انجام دهید و از آن مهم تر اینکه از انجام چه اعمالی بپرهیزید. مطالعه مطالب این کتاب برای کسانی که چشم انتظار فرزندی هستند و والدینی که کودکان کم تر از شش سال دارند، جزو بایدهاست.

3. کتاب شادترین بچه محله

کتاب شادترین کودک محله، اثری نوشته ی هاروی کرپ است که اولین بار در سال 1970 انتشار یافت. دکتر کرپ با استفاده از تجارب و تحقیقات گسترده ی خود نشان داد که کودکان اغلب مثل غارنشینانی کوچک و بدون تمدن رفتار می کنند و شیوه ای بدوی و مختص به خود را برای فکر کردن و ارتباط گرفتن دارند. او در این کتاب، راه حل هایی کاربردی و سریع را برای پدر و مادرهای پرمشغله و مضطرب دنیای امروز ارائه می کند.

در این اثر یاد خواهید گرفت که چگونه رفتارهای خوب فرزندتان را افزایش دهید، رفتارهای آزاردهنده ی او را محدود کنید و به شکلی آنی جلوی رفتارهای غیرقابل قبول او را بگیرید. در زمانی که نیاز دارید سریعا کودک غیرقابل کنترل خود را آرام کنید، تکنیک های دکتر هاروی کرپ می توانند راه حل هایی پایدار را در اختیارتان قرار دهند.

کتاب شادترین کودک محله به شما می آموزد که چگونه می توانید زمانی بدون استرس، بدون داد و فریاد و با آرامش و عشق را در کنار کودکانتان سپری کنید.

 

4. کتاب از دخترت قهرمان بساز اثر دارلین براک
نچه روی نسل‌های آینده تأثیر می‌گذارد نه کتابی است که می‌نویسیم، نه ماشینی که به تولید آن کمک می‌کنیم، نه مغازه‌ای که راه می‌اندازیم، نه نامه‌ای که تایپ می‌کنیم، و نه خانه‌ای که تمیز می‌کنیم؛ آنچه روی نسل‌های آینده تأثیر می‌گذارد، دخترانی هستند که به‌دنیا می‌آوریم و به شکل‌گیری شخصیت آنها کمک می‌کنیم تاانسان‌هایی ارزشمند در این جهان باشند هیچ لذتی فراتر از این نیست که ببینید دخترتان به جایگاهی که برای او مقدر شده رسیده است درحالی که قدرت، بخشش و شهامتِ روبه‌روشدن با آینده، تحقق سرنوشتش و رفتن به ‌دنبال رؤیاهایش را دارد.

روزی که او خانۀ شما را ترک می‌کند تا زندگی خودش را شروع کند متوجه می‌شوید که این همه تعهد و جنگیدن ارزشش را داشته است.یک مادر چه این موضوع را بداند، چه نداند ــ بهترین، قدرتمندترین و ماندگارترین معلمی است که فرزندانش باید داشته باشند. این کتاب، کتابی است برای مادران و نیز دخترانی که هیچ‌کدام بدون عیب و کاستی نیستند. در این مسیر، برای تبدیل‌شدن به مادرانی که با موفقیت، دخترانی شایسته پرورش می‌دهند لازم نیست بی‌نقص و کامل باشید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *