جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / مقالات / نحوه تعامل با…

نحوه تعامل با دیگران

بچه ها باید بزرگترها را به نام فامیل و عناوین مناسب خطاب قرار دهند. مگر آنکه یک بزرگتر از آنها بخواهید که این کار را انجام ندهند.
به عنوان مثال سلام آقای احمدی. متشکرم دکتر عبدی. این نشانه زیبای ادا کردن و شخصیت کودک در به درستی خطاب کردن نام دیگران است.
گفتن هی، خطاب کردن بزرگسالان با نام کوچک به معنای توهین و بی ادبی می باشد.
بزرگسال باشید و یا چه کوچک لازم است که نحوه تعامل را با دیگران بلد باشید. بر اساس آداب و معاشرت کودک تان زمانی یک فرد بالغ در نظر گرفته می شود که به سن ۱۸ سالگی رسیده باشد.
بیش از این رو باید همسایگان را با نام فامیلی صدا زده ، برادر پدرش عمو خطاب کند. به طور کلی از استفاده از نام کوچک افراد بالای ۱۸ سال خودداری کند.
والدین می‌توانند با خطاب قرار دادن بزرگسالان و عناوین و یا نام خانوادگی آنها در زمان صحبت کردن با کودک تان این رفتار را به او آموزش دهید.
کودکان می‌توانند تمایز بین افرادی که می خواهند آنها را با اسم کوچک صدا کنند و کسانی که این موضوع را جالب نمی‌دانند دسته بندی کنند.

بوسیدن و یا دست دادن
آداب و رسوم قدیمی در مورد ارتباط رودررو به کلی منسوخ شده کتاب هایی که در این باره نوشته شده اند شروع به زرد شدن کرده اند.
امروزه تکان دادن سر و لبخند زدن یا دست دادن جایگزین احوال پرسی های قدیمی شده.
همگام در هنگام دست دادن و احوال پرسی با یک بزرگسال کودک کار می تواند دست راستش را دراز کرده و با او دست دهد. دست ها باید خالی تمیز و خشک باشند برای اطمینان از خشک بودن دستش می تواند سریع روی لباس بکشد و دست دهد.
کودکان را تشویق کنید که محکم دست دهد اما خیلی فشار ندهد و دست دادنش کوتاه و مختصر باشد. برای تکان دادن دست دو بار انجام بدهد کافی است.
وقتی کودکتان در دراز کردن دستش تردید نمی کند نشان دهنده این است که اعتماد به نفس ارتباط اجتماعی دارد. اگر فرزندتان خجالتی است تکان دادن مختصر سر، لبخند و تماس چشمی نیز کفایت می کند. این مدل امروزی احوالپرسی کردن است.
گاهی احوالپرسی به سبک قدیم نیز در بعضی مواقع مناسب است. مثلاً کودکتان درحال اجرا ۱ تئاتر یا سخنرانی در مدرسه است.
است یک بدهد.به این صورت که اندکی رو به جلو خم میشود و در این حال دست هایش در پهلو قرار دارد.
در هنگام بوسیدن بعضی از بچه ها به طور خودکار پدربزرگ یا مادربزرگ خود را میبوسند. در هر حال نباید کودک را علیرغم میل باطنی اش بوسیدن افراد ترغیب کنید که هیچ احساسی نسبت به آن ها ندارد و یا از آنها خوشش نمی آید.
در تمرین احوالپرسی به صورت بازی این کار را با انجام دهید به او نشان دهید که دست ها نباید شل باشد و یا خیلی محکم فشار دهد و در هنگام این عمل به صورت شما نگاه کند متوانید این کار را با استفاده از یک عروسک انجام دهیم وآموزش آور و جالب سازید.

احترام به احساسات دیگران

بین کودکی که دیگران را آزار می دهد و نسبت به احساس آنها بی تفاوت است کودکی که بعد از درک این موضوع احساس تاسف می کند تفاوت زیادی وجود دارد.
در کودک دوم احساس همدردی با دیگران وجود دارد.
یادگیری همدردی در طول زمان انجام می شود و مجموعه ای از موقعیت ها و رفتارها را در بر می گیرد. و بخشی اساسی از رفتارهای مناسب را در خود دارد.
اگر فرزندتان احساسات کودک دیگری را با خندیدن به او جریحه دار کرد،باید عذرخواهی کند اما اگر وسیله ای از دوستش قرار گرفت آن را شکست به او تذکر دهید که باید آن را جایگزین کند.
با این کار درک می کند که برای فرد دیگری احساس ناراحتی و نارضایتی ایجاد کرده و سعی می کند که این اشتباه را تکرار نکند. زمانی که کودکتان در حال صحبت کردن است با تمام وجود به او گوش دهید و در هنگام گفتگو با او با صدای مهربان سخن بگویید.
این را بدانید که هیچ کس کامل نیست و تا بزرگسالان هم ممکن است اشتباه کند و در این زمینه نباید به کودکتان بگیرید زمانی که کودک کند پذیرفته شده است یاد می گیرد چگونه دیگران را نیز بپذیرد.
اگر هنگام مدیری در حال حاضر در این شخصی است بهتر از احساسات دیگران را یادآور شوید. طوری با او صحبت نکنید که فکر کند اشتباهش عمدی بوده است بلکه جوری با آن سخن بگویید که گویی در انجام ان کار تردید داشته.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *