جزئیات وبلاگ

به افراد نیازمند کمک کنید

  • Home / مقالات / گروه سنی بخش…

در گروه های سنی موضوعی که باید در نظر گرفت شخصیت کودک و نوع قصه ای که متناسب با گروه سنی و مسائلی در این سن دغدغه های آن هاست.

۴ تا ۶ سال: موضوعاتی که برای مدرسه هست بازتاب ترسهایش است موضوعاتی مثل تنهایی تاریکی گم شدن مهد رفتن و قصه هایی از این قبیل.
کتاب های مانند مجموعه خرس خرس کوچولو برای سن ۴ تا ۶ سال مناسب.
قصه های انتخاب کنید که کمترین پیچ و تاب های ممکن همراه با شخصیت های محدود داشته باشد و اگر همراه با تکرار باشد بهتر است است اگر تکرار نداشت تکرار را در قصه بسازید.
پیشنهاد هایی که برای بچه های ۴ تا ۶ سال صورت می گیرد مورن به این شکل است.
یک صداهای مختلف را کشف کنید مثلاً صدای اینکه خرس درون قصه چه میتواند باشد این صداها را بسازید.
مشارکت دادن بچه های ۴ تا ۶ سال خیلی مهم است کنید. آماده هر سوالی باشید از طرف بچه ها هیچ وقت هیچ وقت به بچه ای که سوال می پرسد نگویید که این چه سوالی است که میپرسی بلکه به این فکر کنید که چه جوابی داری برای پاسخ سوالش.
آنجا که ممکن است جواب سوال های بچه ها را بدهید هیچ سوالی را بی جواب ندارید حتی اگر جواب آن را بلد نباشید در این صورت باید به او بگویید که نمیدانم ولی خط من جواب سوالات را خواهم داد.
کمک گرفتن از تصویر های کتاب تصویرگر این تصاویر را بنا به منظوری کشیده بنابراین در پیشبرد قصه گفتن از تصویر ها استفاده کنید گاهی اوقات بیرون بروید و دوباره این تصاویر را نشان دهید.
گرفتن از هنرهای مختلف
زیر آواز بزنید تئاتر اجرا کنید نقاشی بکشید هر کاری که برات هستید در پیشبرد آن استفاده کن کنید این کارها به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن یک قصه گویی حرفه ای و عالی شوید.
کتابهای مارتین وادل، چستر راکن کتابهای دکتر زئوس قصه های یک جورکی، مترجمان همچون آقای محبوبه نجف خانی معصومه نفیسی کتاب های گروه ۴ تا ۶ سال را به خوبی ترجمه کردند.
به لحاظ اجتماعی گروه های ۴ تا ۶ سال آماده ورود به اجتماع بنابراین قصه‌های  محبت پدر و مادر قصه هایی با دانستن این جامعه کوچک خانواده داستان ها را انتخاب کنید.
سنین ۷ تا ۱۱ سال:
سنی است که وارد اجتماع می شوند ، قصه های دوستی قصه هایی که نشان دهد با یک دوست چگونه برخورد کنیم و حرف زدن را یاد آوری می کند.
اعلام استقلال:
اینکه من مستقل هستم می توانم کارهای خودم را خودم انجام بدهم.
قصه هایی که شخصیت را شکل می دهد. اسم کتاب من صندلی نیستم. قصه هویت است. اینکه من شی نیستم.
قصه هایی با شخصیت بیشتر و معمایی برخورد کردن.
قصه های دوست دارد که آن را کشف می کند.و این اجازه را دهید که کشف کند.
قصه هایی که اگر تو جای شخصی بودی چه میکردی؟ در جمع هایی که تعداد کم است میتوان چنین گفتگویی کرد و به نتیجه خوبی رسید.
فضاهای جادویی و راز آلود را دوست دارند در این سنت که کتاب های وحشت برای دختران عالی می شود.
دخترانی که به بلوغ جسمی می رسند و این اتفاق و نداشتن سر منشا آن باعث ایجاد وحشت می شود. وقتی که بدانی که چیز وحشتناک تر از آن هم در دنیا وجود دارد دیگر ترسیدن از آن معنایی ندارد.
بنابراین آموزش قصه های وحشت خواندن آن برای دختران مخصوصا کتاب خانه درختی، درختی را نشان می دهد که کلی دنیا در آن وجود دارد و نشان دهنده ی دنیای درون ماست.
به عنوان والد و یا مربی به این مورد نیز توجه کنید که بعد از این سن اعتیاد به خواندن ژانر وحشت ادامه پیدا نکند. و کتاب های دیگری پیشنهاد کنید.
سن 12 تا 14 سال:
مهم ترین دغدغه های آنها رفع تردید های نوجوانی است.
قصه های مناسب این گروه سنی، قصه های رئال مانند الیور تویست، چالز دیکنز، ماتیلدا رولد دال، آنشرلی قصه های طنز مانند کتاب های دکتر زئوس، زندگی نامه ها مناسب این سن می باشند.
در این سن میخواهند تایپ و الگویی شخصیتی خود را انتخاب کنند.
مسائل سیاسی اجتماعی سوال های ذهنی است که بچه ها دارند و معمولا دوست دارند که در این زمینه سوال و صحبت کنند و به حرف هایشان گوش داده شود.
قصه ی خرگوش گوش داد، قصه پسر بچه ای است که ساختمانی درست می کند و خراب می شود حیوانات هر کدام می آیند و هر کدام چیزی در مورد این اتفاق می گویند.خرگوشی می آید  و کنار این پسر می نشیند و پسرک در مورد تمام چیزهایی که گذشته برایش می گوید و خرگوش چیزی نمی گوید و همچنان گوش می دهد. گاهی اوقات چیزی که کودک نیاز دارد این است که کسی بتواند به حرف هایش گوش فرار دهد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *